
.png)

Dette er den ældste bilklasse på de danske asfaltbaner, og den har mere end 50 år på bagen. Men der er sket meget, siden det allerførste løb på Special Saloon Car blev kørt på Ring Djursland i 1974.
Klassen opstod, fordi tidens tunede standardvogne var for dyre at købe, bygge og holde kørende. Her var Special Saloon Car et frisk og godt alternativ for fritænkerne og fribyggerne, som ikke gik af vejen for at proppe en Rover V8-motor ned i en Ford Escort.
GT-BILER VERSUS HJEMMEBYG

Gennem det nye årtusinde har deltagerne i klassen løbende ændret fokus og tilgang.
Der er stadig kørere, for hvem den største glæde består i at bygge deres helt egen racerbil op fra grunden med stumper fra andre bilmodeller, men hovedvægten af deltagerne i feltet vælger at starte i nøglefærdige prototyper og GT-biler.
Og det giver altid et sus, når en LMP3-racer stryger ned ad langsiden, mens kørere bag rattet af sportsvogne fra Ferrari, Lamborghini og Porsche kæmper skærm mod skærm gennem svingene.
Bilerne i Special Saloon Car-feltet er inddelt i fire forskellige divisioner – fra 1 til 4 – efter deres hurtighed.
MASSER AF RACE
SÆSON 2025
MØD KØRERNE

Mik Henriksen
MHO-Co Racing
#101

Peter Lund
Lund Racing
#199

Oliver Rømer
Momentum Racing
#231

Nicholai Sørensen
NMS Auto
#299

Ulrik Larsen
DC Motorsport
#377

Michella Emilie Liv Henriksen
Henriksen Racing
#112

Andreas Kjærgaard
Team Andreas Kjærgaard
#211

Henrik Ziegler
Moeskjær Motorsport
#288

Nina Østergaard Borris
DC Motorsport
#321

Søren Bidstrup
DC Motorsport
#387

Kevin Victor Rasmussen
Henriksen Racing
#114

Peter Henriksen
Henriksen Racing
#216

Rasmus Sandvej Juelsen
DMF Racing
#291

Peder Demant Møller
DC Motorsport
#361
